Mopslíci a francúzske buldogy by mohli byť v Anglicku zakázané
Zvieracia charitatívna organizácia Blue Cross, v Spojenom kráľovstve požaduje zákaz chovu francúzskych buldočkov a iných domácich miláčikov s plochými tvárami.
Medzi veterinárnymi skupinami a skupinami pre etiku zvierat sa množia výzvy na zákaz chovu brachycefalických domácich miláčikov – zvierat s krátkou papuľkou, ako sú francúzske buldogy, mopslíky a bostonské teriéry, ktoré môžu trpieť vážnymi zdravotnými problémami a obmedzenou dĺžkou života.
Austrálska veterinárna asociácia, už vyzvala na čiastočný zákaz a teraz, Modrý kríž spustil kampaň #EndTheTrend.
Struggling to breathe shouldn't be something that any pet experiences. ? Which is why we launched our #EndTheTrend campaign because pets like Cole, Clint and Banks deserve better. pic.twitter.com/mbK7Ex0MWu
— Blue Cross (@The_Blue_Cross) February 17, 2022
Bežné zdravotné problémy, ktoré môžu ovplyvniť brachycefalické domáce zvieratá, zahŕňajú obštrukciu dýchania, ochorenie očí, kožné ochorenie a deformity chrbtice, čo môže viesť k tomu, že zvieratá budú musieť podstúpiť „zložitú operáciu“ známu ako BOAS (syndróm brachycefalickej obštrukčnej dýchacej sústavy), mať oči alebo očné viečka odstránené, alebo dokonca podstúpiť cisársky rez.
Nie sú to len psy, ktoré sú predmetom zlého chovu, postihnuté sú aj perzské mačky a králiky Lionhead.
In the run-up to #ValentinesDay, we're spreading the love to Cherry, a flat-faced dog who suffered as a result of the increasing demand for flat-faced breeds. ? Help us #EndTheTrend that popularises them. ? https://t.co/pfbwco0Mvz pic.twitter.com/fxVPB58WaO
— Blue Cross (@The_Blue_Cross) February 11, 2022
Kampaň #EndTheTrend následne vyzýva popredné britské značky, aby sa „do konca roka 2022 zaviazali postupne prestať zapájať akékoľvek brachycefalické domáce zvieratá vo svojich reklamách“ v snahe zastaviť tento problém. Na stránke Blue Cross #EndTheTrend sa uvádza.
„Čoraz viac veľkých britských spotrebiteľských značiek používa brachycefalické zvieratá vo svojom marketingu, aj keď ich produkty spolu nesúvisia. Použitím týchto domácich miláčikov v reklamách, značky nepriamo prispievajú k prílišnej popularizácii týchto zvierat a následne k extrémnemu dopytu po plemenách s plochými tvárami. Prílišná popularizácia, podporovaná reklamou, online predajom a vplyvom neregulovaného chovu, viedla ku kríze dobrých životných podmienok zvierat. Silu a dosah reklamy možno využiť na podporu pozitívneho zdravia a dobrých životných podmienok zvierat a tento dokument je určený na podporu inzerentov pri rozhodovaní o dosiahnutí tohto cieľa.“
Today our client, leading UK pet charity @The_Blue_Cross launched their latest campaign called #EndTheTrend, which calls on the UK’s top brands to commit to phasing out the use of flat-faced pets in their future advertising by the end of 2022.
Read more ➡https://t.co/bvHoweYnIC pic.twitter.com/psLgO2qvoS— The PHA Group (@ThePHAGroup) October 21, 2021