Nová štúdia zistila, že ľudia nemajú radi označenie „Vegánske“

Back to Blog

Nová štúdia zistila, že ľudia nemajú radi označenie „Vegánske“

Nová štúdia odhalila, že veľká časť ľudí v Británii, 39% si nemyslí, že označenie „vegánske“ predstavuje chutné jedlo.

Štúdia Meatless Farm and Brakes, popredného britského veľkoobchodníka, podľa Metro zistila, že 39% opýtaných nebolo týmto pojmom príliš nadšených. Výskum dodal, že viac ako polovica z tých, ktorí odpovedali na prieskum, si s väčšou pravdepodobnosťou objedná vegánske jedlo, ak je namiesto toho označené ako „rastlinné“.

Výskum skúmal 2000 ľudí v Británii o ich postoji k vegánskej strave, ako aj k mäsu. Aj keď rastie chuť na ekologickejšie potraviny, prieskum tiež zistil, že iba polovica účastníkov rozumie pojmu „vegánske“, pričom 9% verí, že rastlinná strava pozostáva iba zo zelených potravín.

Reťazce rýchleho občerstvenia si tiež všimli pohŕdanie slovom ,,vegánske” a podľa štúdie označili svoje bezmäsité výrobky ako rastlinné. McDonald’s a Pret sa rozhodli pre rastlinné etikety s uvedením hamburgeru McPlant a bezmäsitej fašírky.

Zakladateľ bezmäsitej farmy Morten Toft Bech uviedol, že označenie „rastlinný“ zrejme oslovuje viac ľudí. „Kultúra stravovania sa mení, a preto musíme prehodnotiť sociálne označenia. Zatiaľ čo rastie chuť po ekologickejšom jedle, prieskum tiež zistil, že iba polovica účastníkov rozumie výrazu „vegánsky“, pričom 9% verí, že rastlinná strava pozostáva len zo zelených potravín.”

„Či už ste vegán alebo nie, rastlinné mäso za posledných päť rokov výrazne pokročilo a oslovuje široké publikum. Zaviazali sme sa povzbudiť viac konzumentov mäsa, aby prešli na rastlinné mäso, a tieto zistenia ukazujú, že viac ľudí sa môže pripojiť k vegánskemu hnutiu, ak sa zmení formulácia v jedálnych lístkoch. Teraz máme za úlohu prilákať čo najviac ľudí, aby vyskúšali rastlinnú variantu a označovanie jedál ,,rastlinné” by mohlo byť vstupenkou, ktorá skutočne povzbudí ľudí, aby konzumovali menej mäsa.“

Zdroj
Zdroj foto: www.unsplash.com

Zdieľať článok

Back to Blog