Nová štúdia zistila, že ľudia nemajú radi označenie „Vegánske“

Back to Blog

Nová štúdia zistila, že ľudia nemajú radi označenie „Vegánske“

vianocna zlava na lalala.sk

Nová štúdia odhalila, že veľká časť ľudí v Británii, 39% si nemyslí, že označenie „vegánske“ predstavuje chutné jedlo.

Štúdia Meatless Farm and Brakes, popredného britského veľkoobchodníka, podľa Metro zistila, že 39% opýtaných nebolo týmto pojmom príliš nadšených. Výskum dodal, že viac ako polovica z tých, ktorí odpovedali na prieskum, si s väčšou pravdepodobnosťou objedná vegánske jedlo, ak je namiesto toho označené ako „rastlinné“.

Výskum skúmal 2000 ľudí v Británii o ich postoji k vegánskej strave, ako aj k mäsu. Aj keď rastie chuť na ekologickejšie potraviny, prieskum tiež zistil, že iba polovica účastníkov rozumie pojmu „vegánske“, pričom 9% verí, že rastlinná strava pozostáva iba zo zelených potravín.

Reťazce rýchleho občerstvenia si tiež všimli pohŕdanie slovom ,,vegánske” a podľa štúdie označili svoje bezmäsité výrobky ako rastlinné. McDonald’s a Pret sa rozhodli pre rastlinné etikety s uvedením hamburgeru McPlant a bezmäsitej fašírky.

Zakladateľ bezmäsitej farmy Morten Toft Bech uviedol, že označenie „rastlinný“ zrejme oslovuje viac ľudí. „Kultúra stravovania sa mení, a preto musíme prehodnotiť sociálne označenia. Zatiaľ čo rastie chuť po ekologickejšom jedle, prieskum tiež zistil, že iba polovica účastníkov rozumie výrazu „vegánsky“, pričom 9% verí, že rastlinná strava pozostáva len zo zelených potravín.”

„Či už ste vegán alebo nie, rastlinné mäso za posledných päť rokov výrazne pokročilo a oslovuje široké publikum. Zaviazali sme sa povzbudiť viac konzumentov mäsa, aby prešli na rastlinné mäso, a tieto zistenia ukazujú, že viac ľudí sa môže pripojiť k vegánskemu hnutiu, ak sa zmení formulácia v jedálnych lístkoch. Teraz máme za úlohu prilákať čo najviac ľudí, aby vyskúšali rastlinnú variantu a označovanie jedál ,,rastlinné” by mohlo byť vstupenkou, ktorá skutočne povzbudí ľudí, aby konzumovali menej mäsa.“

Zdroj
Zdroj foto: www.unsplash.com

Zdieľať článok

Back to Blog