7 ovocných semienok, ktorých konzumácia môže podporiť vaše zdravie

Back to Blog

7 ovocných semienok, ktorých konzumácia môže podporiť vaše zdravie

Ovocie je jednou z najlepších surovín na konzumáciu.

Okrem toho, že sú chutné a sladké, sú nabité aj širokou škálou živín, ktoré sú nevyhnutné pre naše zdravie. Pretože ovocie funguje ako ochranná vrstva pre semeno, konzumácia semena má určité výhody aj pre naše zdravie.

Predstavujeme vám zoznam semien, ktoré by ste mali zaradiť do svojho jedálnička, aby ste boli v dobrom fyzickom a duševnom zdraví.

1. Semená vodného melónu pre lepšiu pokožku

Jemný, sladký a osviežujúci melón je super ovocie, ktoré nám pripomína leto. Tmavé semienka sme zvykli pred konzumáciou odstraňovať. No semená vodného melónu sú plné vitamínu C a antioxidantov, ktoré sa používajú hlavne na liečbu akné a celkovo pomáhajú k lepšej pokožke.

Ako konzumovať semienka: Melónové semienka je možné opražiť, pred pečením v rúre na ne môžete dať trochu olivového oleja a trochu soli. Chutia úžasne. Nie je však na škodu jesť ich priamo s ovocím, pretože sú ľahko stráviteľné.

2. Semená papáje pre zdravý tráviaci systém

Okrem vynikajúcej chuti je papája výživným ovocím a o jej výhodách vieme už dávno. Rovnako ako pri inom ovocí, vyhodíme semená skôr, ako ich zjeme. Vedeli ste však, že semená papáje sú bohaté na enzým známy ako papaín, ktorý pomáhaja posilniť naše trávenie?

Ako konzumovať semienka: Je úplne v poriadku jesť semená papáje. V skutočnosti je to dobré pre váš tráviaci systém a celkové zdravie. Môžete ich žuť s ovocím, alebo ich môžete odložiť a použiť ako dochucovadlo do svojich šalátov.

3. Semená granátového jablka na chudnutie

Otváranie granátového jablka sa môže zdať ako hotová veda, ale šťavnatý nektár, ktorý získame z ovocia, je lahodný. Toto ovocie obsahuje veľa základných živín pre telo. Podľa odborníkov na chudnutie sú semená naopak veľmi prospešné pre naše zdravie a môžu vám pomôcť schudnúť.

Ako konzumovať semienka: Aby ste využili výhody semien granátového jablka, môžete si nimi posypať váš obľúbený šalát alebo z nich môžete vytlačiť šťavu.

4. Avokádové semená pre kardiovaskulárne zdravie

Každý vie, že avokádo je jedným z najzdravších druhov ovocia. Niektoré výskumy však dokázali, že semená avokáda sú nedostatočne využívaným zdrojom a sú mimoriadne prospešné pre zdravie srdca a ciev.

Ako konzumovať semienka: Keď nakrájate avokádo, vyberte kôstku a odlúpnite z nej hnedú šupku, nechajte ju vyschnúť, potom vložte svoje semienko do mixéra a vytvorte z neho prášok, ktorý možno použiť ako doplnok do smoothies alebo do čajov.

5. Pomarančové semienka na zvýšenie energie

Keď pomyslíte na čerstvú, sladkú dávku zdravia, pomaranče sú prvá veci, ktorá vám napadne. Čo sme však nevedeli je, že tieto semená môžu zvýšiť našu energiu.

Ako konzumovať semienka: Pomarančové semienka môžete konzumovať počas jedenia pomarančov alebo ich pridať k jedlám a nápojom na zvýšenie energie.

6. Semená hrušky pre zdravé zuby

Hruška je ovocie, ktoré má množstvo liečivých, farmakologických a biologických vlastností, ktoré sú veľmi prospešné pre ľudské zdravie. Na druhej strane sú semená nabité vysokým množstvom živín vrátane vápnika, ktorý prispieva k rastu a udržaniu zdravých zubov.

Ako konzumovať semienka: Ak vám ovocie nechutí, semienka si môžete kúpiť v obchode so zdravou výživou. Olej z týchto semien môžete navyše použiť pri dochucovaní vašich obľúbených jedál.

7. Mučenky pre duševné zdravie

Mučenka je purpurovo/zlatožlté ovocie, ktoré je známe svojou lahodnou chuťou a zdraviu prospešnými látkami. Ale kto vedel, že semená môžu byť pre naše zdravie rovnako prospešné ako ovocie? Je dokázané, že semená mučenky sú bohaté na horčík, ktorý by ľuďom mohol pomôcť zvládnuť pocity úzkosti.

Ako konzumovať semienka: Je skutočne ľahké vychutnať si semienka mučenky. Najjednoduchšia cesta pre ich konzumáciu je s celým ovocí. Ďalší spôsob, ako si ich vychutnať, je urobiť šťavu z ovocia spolu aj so semenami.

Tento článok slúži len na informačné účely. Pred konzumáciou uvedených semien sa poraďte so svojím lekárom, aby ste predišli akémukoľvek riziku, s ktorým sa môžete stretnúť.

Zdroj
Zdroj foto: www.unsplash.com

Zdieľať článok

Back to Blog