5 dôvodov, prečo nám práca z postele škodí viac, ako si myslíme

Back to Blog

5 dôvodov, prečo nám práca z postele škodí viac, ako si myslíme

Môže byť ťažké odolať pokušeniu pracovať v príjemnom prostredí, ako je mäkučká posteľ. Niekto by tiež povedal, že práca z postele pomáha znižovať úzkosť a spúšťa tvorivosť. Opak je však pravdou a mohlo by to spôsobiť poškodenie vášho fyzického a psychického zdravia viac, ako čokoľvek iné.

Rozhodli sme sa zdieľať 5 dôvodov, prečo nie je dobrým nápadom svoju posteľ vymeniť za kanceláriu.

1. Rozhodíte svoj spánkový vzorec

Náš mozog je nastavený tak, aby si posteľ spojil s odpočinkom a relaxáciou. Odborníčka na spánok hovorí, že keď pracujete tam, kde spíte, vaša myseľ začne tento priestor dávať do súvislosti s pracovnými aktivitami namiesto odpočinku. Zmätok v mozgu by vás mohol vyhodiť z vášho spánkového cyklu a spôsobiť nespavosť.

Používanie elektroniky v posteli, by tiež mohlo spôsobiť zdravotné problémy. Ak budete v noci vystavení modrému svetlu, zastaví sa vylučovanie melatonínu, ktorý sa inak nazýva spánkový hormón a ovplyvňuje náš prirodzený režim tela. Nedostatok spánku by mohol spôsobiť rôzne choroby a problémy so srdcom.

2. Ovplyvňuje to vašu produktivitu

Ak je pre vás stresujúce priniesť si prácu domov, predstavte si, aké stresujúce to musí byť, priniesť si ju až do spálne. Jeden z prieskumov zistil, že 72% amerických respondentov priznalo, že pracuje z postele. U týchto ľudí boli preukázané problémy so spánkom kvôli úzkosti a stresu. Zlá kvalita spánku môže viesť k nižšej energetickej hladine a zníženiu produktivity počas dňa.

3. Škodíte vášmu držaniu tela

Mäkké matrace podporuje hrbenie a celkové zlé držanie celého tela. Postupom času, vám bude toto držanie tela spôsobovať bolesti, najmä v oblasti krku, chrbtice a bokoch. To, že momentálne pri svojej práci z postele nepociťujete napätie, neznamená, že k negatívnym účinkom nedochádza. V čase, keď začnete pociťovať bolesť v týchto oblastiach, je už možno príliš neskoro na odstránenie problému. Závažné prípady môžu zahŕňať trvalú stuhnutosť chrbta a artritídu.

4. Posteľ je rajom pre baktérie

Keď sa vaša pokožka dostane do styku s povrchmi, trenie z nej odstraňuje vrchnú vrstvu buniek. Tieto kožné bunky prenášajú maz, pot a sliny a slúžia ako ideálna živná pôda pre baktérie a roztoče. Dlhodobá interakcia s týmito organizmami môže spôsobiť alergie, vznik astmy alebo kožné ochorenia.

Štúdia na bakteriálnych vzorkách z matracov tiež zistila, že posteľ je špinavšia ako kúpeľňa. Týždenné povlečenie malo 17 000-krát viac baktérií na štvorcový meter ako toaletná doska. Týždenná plachta mala zas 24 000-krát viac baktérií ako kľučka v kúpeľni.

5. Môže to ovplyvniť váš vzťah s partnerom

Naše mysle spájajú postele s tým, že sú miestom, ktoré je určené na chvíle s našimi partnermi. Práca z postele, zatiaľ čo je vaša polovička pri vás, môže spôsobiť to, že sa váš partner bude cítiť ignorovaný.

Tu je niekoľko rád, ako zabrániť alebo minimalizovať škodlivé účinky práce z postele:

  • Dodržujte režim pred spaním

Dobrým spánkovým zvykom je vyhradiť si posteľ na účely odpočinku a relaxácie. Americká psychologická asociácia tiež odporúča ustanoviť pravidelný režim pred spaním, napríklad chodenie do postele a budenie sa každý deň v rovnakom čase, aby sa predišlo problémom so spánkom.

  • Vytvorte si pracovný priestor mimo spálne

Ak nemáte dostatok miesta, alternatívou môže byť provizórny pracovný priestor. Skúste pracovať zo stoličky alebo z podlahy a namiesto toho použite gauč ako stôl. Môžete byť tiež kreatívni a žehliacu dosku použiť ako stôl.

  • Odstráňte zo spálne pracovný materiál

Odstránenie zdroja modrého svetla a odstránenie materiálov, ktoré spôsobujú stres alebo úzkosť, prispeje k zlepšeniu vášho spánkového cyklu. Vytvorenie jasnej hranice medzi prácou a spánkom by mohlo tiež zlepšiť váš vzťah s partnerom.

  • Prestaňte pracovať najmenej jednu hodinu pred spaním

60 minút pred spánkom môžete využiť na relaxáciu, meditáciu alebo osviežujúci kúpeľ. Pred spánkom sa vyhýbajte stresujúcim činnostiam, pretože tie môžu aktivovať stresový hormón, kortizol, ktorý vás udrží bdelých dlhšiu dobu ako ste mali v pláne.

  • Premeňte svoju spálňu na prostredie príjemné na spánok

Tichá, tmavá, chladná a dobre vetraná miestnosť pomôže zlepšiť kvalitu vášho spánku. Možno budete chcieť použiť závesy, ktoré blokujú svetlo, aby vysielali jasný signál do mozgu, že je čas spať. Uistite sa, že máte pohodlné matrace a vankúše.

Zdroj
Zdroj foto: www.pexels.com

Zdieľať článok

Back to Blog