10 vecí, ktoré šťastné páry robia predtým, ako idú spať

Back to Blog

10 vecí, ktoré šťastné páry robia predtým, ako idú spať

Je veľmi dôležité stráviť nejaký čas so svojím partnerom predtým, ako idete spať. Nezáleží na tom, či to budú hodiny alebo minúty. Ak si túto chvíľu užívate iba vy dvaja, rozprávate sa a preukazujete si lásku, je to všetko, čo potrebujete.

Zostavili sme zoznam niekoľkých jednoduchých, ale veľmi efektívnych rád od psychológov.

1. Prepnite telefóny do tichého režimu a odložte ich

Závislosť na sociálnych sieťach potláča uvoľňovanie oxytocínu vo vašom tele. Tento hormón je zodpovedný za emočnú intimitu a väzby. Psychoterapeutka Carol Carey radí dodržiavať jednoduché pravidlo: vypnite telefóny alebo ich odložte o 21:00 hod.

2. Zabudnite na prácu

Skúste zabudnúť na prácu a prestaňte si kontrolovať pracovný e-mail, keď ste v posteli. Je oveľa lepšie tráviť tento čas spolu a oddýchnuť si, aby ste zajtra mohli byť produktívni v práci. Diskusia v posteli emocionálne spája páry, pomáha vám zabudnúť na problémy a cítite sa uvoľnene. Vyhýbajte sa rozhovorom o práci, finančných problémoch alebo o čomkoľvek inom, z čoho by váš partner mohol mať obavy.

3. Choďte spať v rovnakom čase ako váš partner

Mnoho párov sa nevidí celý deň a majú zvyk ísť spať v rôznom čase. Podľa psychológa Curta Smitha si šťastné páry spoločne umývajú zuby a chodia spať v rovnakom čase. Pomáha im to udržiavať vrúcnosť a intimitu ich vzťahu.

4. Postupujte podľa rutiny

Ak budete každý deň dodržiavať rovnakú rutinu pred spaním, budete spať lepšie. Pri dodržiavaní známej rutiny váš mozog dostane signál o blížiacom sa čase spánku a pripraví vaše telo na spánok. Ak budete spolu s partnerom dodržiavať rovnakú rutinu, bude váš vzťah dôvernejší a dôveryhodnejší.

5. Porozprávajte sa od srdca

Venujte pozornosť vzájomným pocitom. Nemusíte radiť ani hľadať okamžité riešenie problémov. Niekedy sa jednoducho chceme porozprávať a cítiť starostlivosť a podporu svojich blízkych.

Psychológ Ryan Howes navrhuje venovať pár minút pred spánkom prejaveniu pozitívnych pocitov partnerovi. Pomôže to zakončiť deň pozitívne a budete sa cítiť lepšie. Pozitívne ovplyvňuje aj vašu celkovú náladu. Skúste zabudnúť na všetko, čo sa v ten deň stalo a nechajte všetky svoje problémy, a obavy za dverami spálne. Povedzte svojmu partnerovi, ako veľmi ho ľúbite. Pri vyjadrovaní svojich pocitov je veľmi dôležité byť seriózny a úprimný.

6. Nehádajte sa

Curt Smith nám pripomína, aby sme sa pokúsili pred spánkom nezapájať do búrlivých hádok. Boj v posteli nikdy nepomôže vyriešiť problém. Navyše je pre vás oboch ťažšie zaspať a na druhý deň sa budete cítiť depresívne.

7. Udržujte svoju spálňu bez detí

Podľa psychológa Michaela Viner-Davisa je možné deti nechať spať v posteli iba vtedy, keď majú nočnú moru. V inom období by mala byť vaša spálňa vašim súkromným priestorom. Musíte mať tento priestor pre vás dvoch, aby ste si udržali svoju intimitu.

8. Nezdieľajte posteľ so svojimi domácimi miláčikmi

Ako uvádza výskum z Kansaskej univerzity, 63% ľudí, ktorí spia so svojimi domácimi miláčikmi, nemá dostatok spánku. Váš maznáčik totiž nevie prespať celú noc. Navyše to, že máte v posteli domáceho miláčika, porušuje „pravidlo 2“ vo vašej spálni.

9. Doprajte si navzájom masáž

Špecialisti z Národnej nadácie pre spánok potvrdzujú, že ľahká a relaxačná masáž pred spaním zlepšuje kvalitu vášho spánku, zmierňuje úzkosť a zbližuje páry.

10. Nezabudnite na objatia a bozky

Nezabudnite partnera pobozkať pred spánkom a pár minút sa maznať, keď už ste v posteli. Je to veľmi relaxačné a vyvoláva to pozitívne emócie. Psychológovia sú presvedčení, že ak sa pri zaspávaní objímete, váš vzťah nemá problémy.

Zdroj: www.brightside.me
Zdroj foto: www.pexels.com

Zdieľať článok

Back to Blog