5 spôsobov, ako zvládnuť svoju úzkosť počas pandémie koronavírusu

Rozvíjajúca sa panika je skutočná, zvlášť keď sa zdá, že jedinou šírenou správou je tá o koronavíruse. Pre ľudí, ktorí už bojujú s úzkostnými poruchami je denné pripomínanie a aktualizácia týkajúca sa koronavírusu, veľmi skľučujúca.

Aj keď CDC trvá na tom, že vaše celkové riziko vzniku kontraktu s COVID-19 je nízke, na vyvolanie úzkosti stačí len táto informácia. Ukázalo sa však, že to, čo robí koronavírus tak skľučujúcim je to, čo o ňom nevieme. Gail Saltz, MD, docentka psychiatrie na NY Presbyterian Hospital Weill-Cornell School of Medicine, hovorí. „Bohužiaľ, COVID-19 je presne ten typ veci, ktorá neúmerne zvyšuje úzkosť, pokiaľ ide o jej skutočné nebezpečenstvo,“ Je to preto, že je to niečo nové, takže sa cítime o to viac neistý.“

Tu je niekoľko vecí, ktoré môžete urobiť, aby ste počas prepuknutia koronavírusu udržali svoju úzkosť na uzde.

1. Zhodnoťte svoje osobné riziko spojené s koronavírusom

Proaktívne sa môžete podieľať na svojom zdraví (a úrovniach úzkosti) zisťovaním svojho osobného rizika vzniku koronavírusu. To znamená zistiť, či sa vo vašej komunite vyskytli potvrdené alebo predpokladané pozitívne prípady vírusu, či ste boli vystavení niekomu, kto bol nedávno chorý. Taktiež, či máte problémy s imunitou alebo dýchaním, ktoré by vám mohli spôsobiť riziko pri nakazení vírusom, hovorí Health Alicia H. Clark, PsyD, psychologička a autorka knihy Hack Your Anxiety.

Tieto kroky vás nemajú ešte viac znepokojiť, ale skôr vám majú dodať pocit kontroly nad vašim zdravím a náchylnosťou k chorobe. “Nie ste iba pasívnym príjemcom strašidelných informácií, ale aj aktívnym účastníkom pri posudzovaní toho, čo počujete.”

2. Pokúste sa obmedziť správy o koronavíruse

Príliš veľa správ a neustále čítanie príbehov o aktualizácii koronavírusu nepomôže vašej úzkosti. „Obmedzte svoj celkový príjem správ a svoju pozornosť obmedzte iba na renomované spravodajské zdroje,“ hovorí Clark. „Čím viac sa budete vystavovať tejto strašidelnej téme, nad ktorou nemáte žiadnu kontrolu, tým viac budete pociťovať úzkosť.“

3. Uvedomte si, že je úplne v poriadku obávať sa vypuknutia koronavírusu

Koronavírus je strašidelný a je v poriadku si to pripustiť. “Uvedomte si, že vaša úzkosť je normálna, ale skúste predísť jej prepuknutiu,” hovorí Clark. Zdôraznenie skutočnosti, že ste v strese z koronavírusu, vašu úzkosť iba zhorší.

4. Dodržujte správne preventívne metódy na ochranu pred koronavírusom

Ako zabrániť šíreniu koronavírusu a iných respiračných vírusov:

  • Snažte sa vyhnúť sa blízkemu kontaktu s chorými ľuďmi.
  • Snažte sa nedotýkať sa očí, nosa a úst.
  • Často dotýkané predmety a povrchy dezinfikujte.
  • Často si umývajte ruky mydlom a vodou najmenej 20 sekúnd, najmä po návšteve toalety, pred jedlom a po smrkaní, kašľaní alebo kýchaní. Ak nemáte k dispozícii mydlo a vodu, použite dezinfekčný prostriedok na ruky na báze alkoholu s najmenej 60% alkoholu.
  • https://i.imgur.com/hLAwX3p.jpg
  • Robením všetkých týchto vecí sa budete cítiť lepšie a mať situáciu pod kontrolou.

5. Pripomeňte si, že v tejto situácii robíte to najlepšie, čo viete

Ak zistíte, že sa v danom okamihu začnete vírusom zaoberať, skúste sa upokojiť „technikou uzemnenia“. To znamená obzerať sa okolo seba, rozpoznať, že sa nachádzate v bezpečnom priestore, napríklad doma a pripomenúť si, že robíte to najlepšie, čo viete.

Ak to nefunguje, skúste premýšľať o niečom, čo je pred vami, napríklad všimnúť si vtáka, ktorý preletí popri okne. Môže to slúžiť ako dobré rozptýlenie, ktoré pomôže odbúrať negatívny reťazec úzkostného myslenia.

Zdroj: www.health.com
Zdroj foto: www.pexels.com