NOVÉ KOLEKCIE 2 KRÁT DO MESIACALALALA FASHION * nakupujte s radosťou

Sedem nových sociálnych skupín, ktoré práve teraz dobývajú svet

Back to Blog

Sedem nových sociálnych skupín, ktoré práve teraz dobývajú svet

Teória generácií sa ustálila nielen v modernej humanitnej vede, ale aj v našom každodennom živote. Vďaka médiám máme pocit, že vieme všetko o generáciách našich rodičov a našich detí. Avšak, zatiaľ čo sme čítali o tom, aké spôsoby má skupina mileniálov, sociológom sa podarilo medzi nami spozorovať CARLY, HENRY, NEET a TWIXTERS.

CARLY

Ľudia, ktorí aktívne študujú Gen Z, prišli s novým pojmom – CARLY. Táto skratka znamená, „zatiaľ si nemôžem dovoliť skutočný život“ a do skupiny patria mladí ľudia do 25 rokov, ktorí ešte nezarábajú.

Vedci sú si istí, že CARLY sa stane najväčšou konzumnou generáciou v ľudskej histórii, a preto sa im marketingový pracovníci snažia čo najviac porozumieť. Majú radi TikTok a nostalgiu, preferujú „neatraktívnu módu“ a za vzor si vyberajú ekoaktivistku Gretu Thunbergovú. CARLY veria, že môžu zmeniť svet a premýšľajú nad tým čo tu zanechajú.

NEET

NEET je skratka pre frázu „nezúčastňuje sa vzdelávania, zamestnania alebo odbornej prípravy.“ Do tejto skupiny patria mladí ľudia, ktorí z rôznych dôvodov nepracujú ani neštudujú.

Predpokladá sa, že NEET sa objavujú v chudobných rodinách, kde si nemôžu dovoliť kvalitné vzdelanie a následne získať dobrú prácu, alebo naopak. Môžu to byť deti z veľmi bohatých rodín, ktorým chýba akákoľvek motivácia pracovať.

Existujú aj takí, ktorí sa NEET stanú vedome. V rozhovore pre JapanToday 25-ročný nezamestnaný Daishi-san vyhlásil, že je Neo-NEET. Po prepustení z práce sa tento mladý muž rozhodol, že už nikdy nebude mať trvalé zamestnanie, ale s radosťou vykonáva menšie práce za peniaze, veci alebo služby. Stará sa o záhrady, bol fotomodelom, hlasovým hercom, chodí upratovať, aby zaplatil nájom a dokonca hodinu pôsobil aj ako kamarát na prenájom.

“BOOMERANG GENERATION”

Na západe sú to mladý ľudia, ktorí vyštudovali vysokú školu v 21. storočí, žili sami, ale vrátili sa do rodičovského domu. Táto skupina ľudí nežije z peňazí svojich rodičov, ale spoločne prispievajú do rodinného rozpočtu. Tieto deti sa navyše nesnažia žiť so svojimi rodičmi celý život. Vedci sa domnievajú, že vzhľad „BOOMERANG GENERATION“ je spôsobený ekonomickými faktormi. Počas bývania s rodičmi mladý ľudia ušetria na nájomnom a poplatkoch za energie.

Odborníci považujú túto skupinu za jedinečný príklad vzájomnej pomoci v rodine. Ide o to, že kultúrna priepasť medzi rodičmi a deťmi sa zmenšuje. Počúvajú rovnakú hudbu, pozerajú rovnaké filmy a dokonca sa držia rovnakých politických názorov. Táto blízkosť posilňuje rodiny.

 TWIXTERS

Rovnako ako „boomerang generation“, aj táto skupinka často žije so svojimi rodičmi. Prvá skupina to robí z ekonomických dôvodov, no táto jednoducho odmieta dospieť. TWIXTERS si môžu prenajímať byt a dokonca môžu mať prácu, stále však budú finančne závislí od staršej generácie. Ich cieľom je minimalizovať stres a mať čo najviac voľného času.

Často im je vyčítané, že žijú z rodičov a snažia sa nájsť sami seba. Ale je to naozaj také zlé, ak nenastúpia hneď do prvého zamestnania, ktoré im príde do cesty, alebo sa nevrhnú do vzťahu, len aby sa rýchlo osamostatnili ? Hlavná vec je nezostať twixterom celý život.

SINGLETONS

Do polovice minulého storočia bolo dosť slobodných ľudí, a to boli väčšinou ľudia, ktorí stratili svojich partnerov. V súčasnosti je čoraz viac slobodných ľudí, ktorí majú dokonca aj svoje pomenovanie, a to SINGLETONS. Spravidla sú to obyvatelia veľkých miest, ktorí vedome odmietli zväzok, či už dočasne alebo natrvalo.

Sú selektívni a nechcú meniť svoj životný štýl a návyky. Ľudia z tejto skupiny si nielenže nechcú založiť rodinu, ale nechcú sa ani s niekým kamarátiť a udržiavať rodinné vzťahy. Je ekonomicky ziskové byť “singletonom”, a preto ich počet neustále rastie. Tento človek má viac času a môže tak zarobiť viac peňazí. Preto sa títo ľudia často stávajú prieberčivými spotrebiteľmi a ochotne si doprajú drahé a kvalitné výrobky.

 DIGITAL NOMADS

Digitálnym nomádom sa môže stať každý, kto má možnosť pracovať na diaľku. Takýchto odborníkov je čoraz viac. Očakáva sa, že do roku 2035 nebude potrebovať kanceláriu každý tretí zamestnanec. Hlavným spôsobom existencie týchto ľudí je cestovanie. Je však život týchto nomádov skutočne taký dokonalý?

Niektorí zamestnávatelia sa domnievajú, že práca na diaľku je dokonalým pracovným vzťahom, a preto majú digitálni nomádi často nižšie platy ako administratívni pracovníci. Podľa štúdie z roku 2017 americkí nezávislí pracovníci zarábajú menej ako 30 000 dolárov ročne, čo je v porovnaní s kancelárskymi pracovníkmi na plný úväzok neprimeraná suma. Práve nízke príjmy nomádov vysvetľujú skutočnosť, že Thajsko a Bali sa stávajú najrozšírenejším miestom pre ich presídlenie.

HENRY

Sú úplným opakom CARLY. HENRY je tiež skratka, ktorá znamená, „človek s vysokým platom, ešte nie je bohatý“ a do skupiny patria mileniáli s vysokými príjmami. Neobmedzujú sa v otázke kvalitného voľného času a osobnej starostlivosti, ale zároveň žijú od výplaty k výplate. Na rozdiel od skutočne bohatých ľudí, väčšina z príjmu ľudí v tejto skupinke smeruje do každodenných potrieb a nezostáva im nič, čo by investovali.ň

Zdroj: www.brightside.me

Share this post

Back to Blog