10 zlatých pravidiel, ktoré musia dodržiavať všetky ženy pri nosení podpätkov

Milujeme opätky ! Dokážu urobiť akýkoľvek outfit elegantnejším. V mnohých prípadoch tiež spôsobujú bolesť sú nepríjemné počas nosenia alebo si na ne naše nohy jednoducho nemôžu zvyknúť. Dobrá správa je, že existuje veľa spôsobov, ako sa vyhnúť nepríjemným pocitom a naplno si užiť krásny pár podpätkov. Napríklad výberom správnej veľkosti, správnej podrážky a ideálnej výšky podpätku nielenže zabránite poškodeniu tela, ale viete ich čo najlepšie využiť. 

Našli sme 10 tipov, o ktoré sa s vami chceme podeliť, aby ste mohli nosiť podpätky a zároveň sa starať o svoje nohy.

1. Uistite sa, že nosíte správnu veľkosť.

© Cinderella / Walt Disney Productions

Koľkokrát sme si zamilovali pár podpätkov, ktoré v našej veľkosti neboli dostupné ? S najväčšou pravdepodobnosťou veľakrát. Možno ste si ich tiež vyskúšali (aj keď ste vopred vedeli, že vám nesadnú). Nezabúdajme však, že existuje dôvod, prečo máme veľkosti topánok. Ak sú vám topánky malé, jednoducho na ne okamžite zabudnite. Ak sú príliš veľké, vaša noha sa bude posúvať dopredu a to by vám mohlo spôsobiť bolesť prstov. Existuje však niekoľko tipov, ako nosiť podpätky (aj keď sú príliš veľké) bez toho, aby vám spôsobovali bolesti. Môžete napríklad použiť silikónové vložky, aby ste zabránili skĺznutiu chodidiel do prednej časti topánky.

2. Zistite, aký typ nôh máte, a hľadajte pre ne najvhodnejšiu obuv.

© Alexandra Maria / Pexels

Aby ste to dosiahli, mali by ste vždy vyskúšať obe topánky, nielen jednu, ako to robí veľa ľudí. Mali by ste to robiť preto, lebo naše nohy majú spravidla mierny rozdiel vo veľkosti. Vyskúšajte ich s typom pančúch, ktoré budete používať. Je lepšie, keď ich viete vyskúšať popoludní alebo podvečer, pretože v tomto čase sú vaše nohy po celom dni chôdze o niečo viac opuchnuté. Toto je dobrý tip, ako sa neskôr vyhnúť nepríjemnému prekvapeniu. Vždy skontrolujte, či máte dostatok miesta na prsty, či topánky nie sú príliš voľne a či sedia aj na päte.

3. Čím je päta hrubšia, tým lepšie.

© Beyoncé / Instagram© Beyoncé / Instagram

Zmierte sa s tým, že ihlový podpätok nie je najpohodlnejšou vecou na svete a navyše nie je prospešný pre vaše telo. Celá vaša váha sa presunie na jednu oblasť na nohe (na 5 kostí tesne za prstami na nohách) a to vytvára veľký tlak na jednom mieste. Z dlhodobého hľadiska môžete nakoniec ublížiť svojmu telu, ak budete tento druh podpätku nosiť dlhodobo. Hrubší podpätok rozdeľuje váhu a členku poskytuje väčšiu stabilitu.

4. Prestaňme sa báť vzorovaných topánok alebo krikľavých farieb.

© Gigi Hadid / Instagram© Katy Perry / Instagram

Aj keď je niekedy ťažké čeliť výzve a nechať za sebou klasické farby, skúšanie nových vecí nebolí ! Topánky so vzorom sa hodia k mnohým odevom a dodajú noblesnému outfitu punc osobnosti. Napríklad podpätky so zvieracím vzorom sa veľmi dobre hodia k čiernej, bielej, béžovej, tmavozelenej, oranžovej, fialovej, ružovej a rifľovine. Je to len otázka odvahy a vyskúšania nových vecí. Vďaka tomu sa budete vo svojom outfite cítiť pohodlne a sebavedome.

5. Naučiť sa chodiť v podpätkoch.

Existujú určité štýly topánok, vďaka ktorým je takmer nemožné cítiť sa pohodlne. Niet pochýb o tom, že ak neustále zakopávate, okrem toho, že budete riskovať zranenie, nebudete naozaj vyzerať veľmi štýlovo.

6. Pridajte do svojho šatníka vysoké podpätky.

© Friends / Warner Bros. Television

Čižmy na vysokom podpätku sú klasikou, ktorá bude vždy štýlová. Sú krásne a veľmi dobre ladia s množstvom rôznych outfitov. Skvelým príkladom je Monica Geller zo seriálu Priatelia. Pamätáte si na epizódu, keď investovala veľkú časť svojej výplaty na kúpu čižiem ? Boli nádherné ! Nemohla v nich však chodiť bez toho aby ju neotlačili a nespôsobovali bolesť. Odporúčame vám, aby ste o ideálnych čižmách nerozmýšľali len ako o krásnom doplnku vášho šatníka, ale aj ako o pohodlnom kúsku.

7. Pravidelná pedikúra.

© cottonbro / Pexels

Pedikúra sa stará nielen o zdravie vašich nôh, ale aj o ich vzhľad. Medzi jej výhody patrí aj zmiernenie stresu a oživenie pokožky.

8. Vyhýbajte sa tenkým podrážkam.

© Daniel Reche / Pexels© senivpetro / Freepik© Verity Sanders / Unsplash

Tenká podrážka nie je pre naše telo dobrá, pretože môže poškodiť niektoré časti chodidla. Ak trpíte plochými nohami, topánky bez akéhokoľvek podpätku môžu tiež zhoršiť váš stav a spôsobovať bolesť. Mať ploché nohy je stav, pri ktorom sa celá noha alebo väčšina chodidla dotkne zeme. V ideálnom prípade by podrážka vašich topánok mala byť vyrobená z gumy, materiálu, ktorý poskytuje stabilitu a viac tlmí tlak pri chôdzi. Odporúča sa tiež mať hrubší podpätok, 3 a 4 cm.

9. Vyberte si podpätky, ktoré poskytujú dostatočnú stabilitu, aby udržali členky.

© badgalriri / Instagram© badgalriri / Instagram

Vieme, že to nie je možné dosiahnuť pri každom páre topánok, ktoré nosíme, ale ideálne by malo byť aspoň nejaké spevnenie, aby sa zabránilo podvrtnutiu členka. Zadná časť topánky by mala byť uzavretá a mala by tesne priliehať k päte. Ak je topánka otvorená, napríklad pri sandálkach je ideálne mať pod členkom prúžok, ktorý zabezpečí držanie členka.

10. Vyberte si stredne vysoký podpätok.

© LA ROSALÍA / Instagram© LA ROSALÍA / Instagram

Keď chodíte bosí, vaša telesná hmotnosť je rovnomerne rozdelená na celé chodidlo. Ak budete mať podpätok vysoký 4 cm, váha bude primerane rozdelená. S pribúdajúcou výškou opätku sa väčšia časť váhy prenesie na prednú časť chodidla. Ak je výška opätka vyššia ako 7 cm, môžete dosiahnuť hranicu stability človeka a veľmi ľahko by ste sa mohli cítiť nevyvážene.  Odporúčame, aby ste to s podpätkami nepreháňali. Ak ich musíte nosiť každý deň, poobzerajte sa po páre, ktorý má hrubší podpätok a výšku približne 4 cm.

Aké lodičky bežne nosíte ? Máte nejaké ďalšie tipy, o ktoré sa s nami chcete podeliť ? Dajte nám vedieť v komentároch !

Zdroj: www.brightside.me