9 trikov čašníkov, ktoré si obyčajný návštevník nikdy nevšimne

Každá oblasť v pracovnej sfére má svoje vlastné triky, o ktorých obyčajní smrteľníci nevedia. Čo sa týka stravovacích zariadení, pozrite sa na to more tajomstiev!

Prečítajte si odhalenia čašníkov, ktorí sa podelili o zopár trikov, aby ste sa už viac nedali nachytať.

 

PRAVIDLO „ZLATÝCH STOLOV“

Ak konečne nájdete populárnu kaviareň prázdnu a hosteska vás usadí k najnepohodlnejšiemu stolu pri vchode, nebuďte prekvapení! Reštaurácie či kaviarne si takto priťahujú ľudí a vytvárajú dojem preplnenosti.

alkoholické nápoje, bar, dospelosť                                                                   Pexels

Majitelia mnohých reštaurácií tiež pripúšťajú existenciu nevyslovenej politiky „zlatých stolov“: hostesky sa snažia dať dobre vyzerajúcich ľudí na verandu, k oknám alebo na najlepšie miesta v strede, aby návštevníkom ukázali prevádzku v celej svojej kráse.

 

TABUĽKA S NÁPISOM „REZERVOVANÉ“ NIE VŽDY ZNAMENÁ, ŽE TO TAK V SKUTOČNOSTI JE

Všimli ste si niekedy, že takmer každá reštaurácia má na všetkých najlepších a najväčších stoloch tabuľku „rezerované“? V skutočnosti to nemusí byť pravda, jednoducho sú „v pohotovostnom režime“, aby si za obrovský stôl nesadol nejaký párik, keď by tam mohla sedieť omnoho väčšia skupinka ľudí, ktorý by podniku urobili vyššie tržby.

 

PRAVIDLO 5 SEKÚND

Ďalšie nevyslovené pravidlo: jedlo, ktoré bolo zdvihnuté zo zeme za menej ako 5 sekúnd, sa nepovažuje za spadnuté. Ak personál nevtesná do tohto časového limitu, uplatňuje sa „pravidlo 10 sekúnd“.

 

ČAŠNÍK VÁM VEZME TANIER

Všimli ste si, že niektorí ľudia, ktorí sa na chvíľu rozhodnú opustiť stôl, povedia svojim priateľom, že ak príde čašník, aby mu v žiadnom prípade nedovolili vziať jeho práve načaté jedlo? A práve toto je skutočný cieľ čašníka – vziať tanier hneď, ako z neho zjete posledný kúsok. Výsledkom je, že človek sa ocitne za prázdnym stolom a pocit hanby ho podvedome núti objednať si niečo iné.

čašník, chutný, detailný záber                                                                Pexels

POLOŽENIE OTÁZKY KOMPLIKUJE VÝBER

Existuje pravidlo „tajnej otázky“, ktoré sa úspešne používa ako v reštaurácii s rýchlym občerstvením, tak aj v prípade reštaurácie s Michelinskou hviezdou. Funguje to takto: predtým, ako stihnete poviete niečo o nápoji, dostanete otázku: „Dali by ste si červené alebo biele víno, pane?“ Teraz sa necítite komfortne, aby ste odmietli daný výber, aj keď ste pôvodne plánovali konzumovať len niečo nasucho – nič teplé ani tekuté.

 

ČAŠNÍK VÁM ZÁMERNE PRAVIDELNE DOLIEVA VÍNO

Hneď ako je fľaša vína na stole, nastal čas na ďalší trik: Čašník, ktorý si vás doposiaľ nevšímal, zrazu začne krúžiť okolo vášho stola a neustále vám nalieva víno do pohárov po každom dúšku. Nie, nestavil sa, že vás opije, nalieva vám len preto, aby vám víno došlo uprostred konzumácie jedla a vy ste si museli objednať ďalšie.

alkohol, anonymný, biele víno                                                                Pexels

DRAHÉ VYMENUJÚ AKO POSLEDNÉ

Tento honosný trik vymysleli francúzski čašníci: čašník vám v rýchlosti vymenúva názvy nápojov, z ktorých si môže vybrať: „Chardonnay, Sauvignon, Chablis?“ Ak sa vo víne nevyznáte, ale nechcete byť považovaný za hlupáka, s najväčšou pravdepodobnosťou zopakujete posledné slovo. A verte, že posledné je to najdrahšie.

bar, bar a kaviareň, barový pult                                                             Pexels

PODVOD V MENU

Je to zriedkavé, ale stále sa to stáva: ceny v ponuke môžu byť uvedené za 100 gramov produktu, no v pokrme sa môže toto množstvo líšiť. Čašníci vás na to neupozornia, ale informácie v ponuke by mali byť označené hviezdičkou. Len buďte opatrní, inak vás číslo na účte nepríjemne prekvapí.

 

BEZPLATNÉ OBČERSTVENIE

Občerstvenie zdarma ako darček – vyzerá to tak roztomilo! Ale v skutočnosti je všetko trochu inak: chuťovka sa zvyčajne podáva preto, aby vám vysmädlo. Malé občerstvenie na účet podniku, ale voda, víno, káva sú už na vaše náklady.

Ak vás bezplatne pohostili kokteilom alebo dezertom, netešte sa dopredu. Čašníci chcú iba predĺžiť váš pobyt (= výšku vášho účtu) alebo čakajú na vysoké prepitné. Samozrejme, pokiaľ do vás nie je zamilovaný nejaký čašník alebo kuchár, čo sa stáva pomerne často.

 

MÁLO HUDBY

Existuje jeden zábavný fígeľ: keď požiadate personál, aby trochu stíšil hudbu, pravdepodobnosť, že to skutočne urobia, je asi 1 prípad z 10, hoci vždy povedia, že všetko sa urobilo tak, ako ste žiadali. Paradoxne, budete vnímať, že hudba skutočne stíchla.

P.S.: Hlasná tanečná hudba prispieva k tomu, aby sa človek nedobrovoľne prispôsobil jej rytmu a jedol rýchlejšie.

 

POZOR NA TO, ČO SI OBNEDJÁVATE

Ak sa čašník príliš aktívne snaží niečo predať, existujú tri dôvody: potrebuje predať pokrm, pretože poplietol objednávky; dostane bonusy za predaj určitej značky produktu (napríklad, ak reštaurácia má zmluvu s nejakou spoločnosťou); prípadne skutočnosť, že v kuchyni majú produkty s končiacim dátumom spotreby alebo ich majú veľa. Nenechajte sa zmiasť presviedčaním čašníka.

 

KOKTEILOVÉ TRIKY

alkoholické nápoje, bar, chladný                                                                                                             Pexels

A nakoniec pár kokteilových trikov:

  • Špecialita od barmana pre značne opitých návštevníkov je najčastejšie epická zmes toho, čo zostalo vo fľašiach a zmiešalo sa v šejkri.
  • Staré pivo sa rozmixuje v mixéri, aby získalo čerstvú penu.
  • Ak barman nemôže zapáliť kokteil B-52, je to pravdepodobne preto, že namiesto skutočných ingrediencií je tam iba vodka.
  • Ružové víno sa niekedy vyrába jednoduchým zmiešaním bieleho a červeného.

Samozrejme, toto všetko nie je „jediný súbor pravidiel pre čašníkov“. V skutočnej reštaurácii sa budú snažiť uspokojiť všetky potreby bez toho, aby vás museli klamať. Ale je lepšie byť trochu podozrievavý než naivný.

 

Zdroj: adme.ru