43 činností, ktoré Vám zaručane pomôžu zlepšiť si život

 

Postarajte sa o seba, tu je viac ako 40 aktivít zameraných na starostlivosť o seba, aby ste si užili Váš najlepší život.

  1. Nájdite extra veľký odpadkový kôš a zbavte sa všetkého, čo nepoužívate, čo sa už nehodí, spôsobuje bolestivé spomienky, alebo vecí, ktoré ste si kúpili, v snahe stať sa inou osobou.
  2. Odíďte od ľudí, pri ktorých sa necítite inšpirovaní, silní alebo šťastní, že ste tým, kým ste.
  3. Zastavte aranžovanie a fotografovanie fotografií a jednoducho foťte to, čo sa práve deje. Ak  na to Váš život nie je dostatočne zaujímavý, potom je problém vo Vás, nie vo Vašom instagramovom feede.
  4. Vytvorte tabuľku a ručne napíšte všetko, za čo ste zaplatili. Nič Vás nedonúti zamyslieť sa nad Vašimi zlozvykmi s utrácaním viac.
  5. Dohodnite si stretnutie s lekárom, ktorého sa najviac bojíte. A ukážte sa tam.
  6. Stiahnite si podcasty, ktoré Vás zaujímajú, a počúvajte ich stále keď niekam pôjdete alebo bude šoférovať.
  7. Vymažte si telefónne čísla ľudí, ktorých nepoznáte, s ktorými sa nerozprávate alebo ste ich už roky nevideli, pri ktorých vždy musíte písať ako prví Vy alebo, s ktorými by ste sa proste nemali rozprávať. Bude to očisťujúce.
  8. Prestaňte sa „digitálne“ starať o priateľov, s ktorými ste sa pohádali, o  Vašich bývalých alebo o ľudí, ktorý nie sú súčasťou Vášho života.  Budú pokračovať ďalej bez Vás.
  9. Pokúste sa zlepšiť v malých veciach. Snažte sa dnes vypiť pol šálky vody. Choďte do posilňovne a zabehajte si na bežiacom páse aspoň na 10 minút. Choďte spať o 15 minút skôr, ako obvykle. Pomaly sa prispôsobujte novým normám a budujte dynamiku.
  10. Choďte do kníhkupectva alebo do knižnice a vyberte si kópiu niečoho, čo Vás zaujíma. Prestaňte čítať, aby ste vyzerali inteligentne, alebo preto, aby ste vedeli čo sa deje v literárnom svete. Prečítajte si, čo Vás zaujíma. To Vás zlepší.
  11. Ak potrebujete mať nejaký čas voľno, byť sám a usporiadať si život, nebojte sa. Sociálne kruhy od ľudí vyžadujú aby zostali rovnaký. Preto Vás samota tak zmení.
  12. Ak potrebujete opustiť mesto, v ktorom žijete, pretože potrebujete nový začiatok, strategicky naplánujte krok, ktorý zlepší Vaše podmienky, neskrachujte na tom, že sa pokúsite pohybovať sa čo najrýchlejšie bez pevných plánov.
  13. Ak potrebujete opustiť prácu, v ktorej sa nachádzate, pretože to narušuje Váš blahobyt, vyčistite si svoj životopis, začnite s vedľajšími projektmi a vymýšľajte svoju novú cestu skôr, ako náhle odídete a budete robiť čokoľvek, len aby ste zaplatili  nájomné na ďalší mesiac.
  14. Keď bude niekto nabudúce pasívne hrubý, zdvorilo mu to povedzte. Povedzte im, že to, čo povedali, bolo škodlivé, a že ste to neocenili. Ak sa nenaučíte hovoriť sami za seba efektívnym spôsobom, chvíle, ako tie,  sa na Vás budú roky vrhať.
  15. Vyperte si bielizeň, utrite si prach, urobte si večeru a zjedzte ju doma. Urobte z toho čo najpríjemnejší zážitok.
  16. Ak zašpiníte riad, umyte ho.
  17. Stále si niečo naplánujte, aj keď by to bol len víkend strávený na pláži, aby ste sa mali na čo tešiť.
  18. Každú noc si pripravte raňajky a obed, oblečenie a pripravte si batožinu, telefón a fľašu s vodou. Vďaka tomu bude ráno prebiehať oveľa plynulejšie.
  19. Keď nabudúce niekomu poviete, že Vám chýbajú, urobte si konkrétne plány na stretnutie a zapíšte si ich do kalendára. Urobte to, čo hovoríte, viac ako hovorte to, čo budete robiť.
  20. Nehovorte, čo na svojom živote nenávidíte, čo si prajete mať, a kým chcete alebo nechcete byť. Hovorte o tom čo chcete vytvoriť a kým ste.
  21. Používajte opaľovací krém, majte bezpečný sex a založte si účet na sporenie.
  22. Prestaňte byť všetkým. Nemusíte variť ako kuchár, vystupovať ako výkonný riaditeľ, mať najrobustnejšiu a najzaujímavejšiu skupinu priateľov, akú si dokážete predstaviť, fotografovať ako blogger a cvičiť ako triatlonista. Vyberte si jednu alebo dve veci, v ktorých ste dobrí a užívate si ich a robte maximum, aby ste na nich každý deň pracovali.
  23. Prijímaj obyčajné veci. Toľko úzkosti pramení z myšlienky, že byť priemerný = byť zlý, keď v skutočnosti sme všetci – až na vzácne výnimky – iba priemerní a na tom nie je nič zlé. Svet, ktorý trvá na tom, že jediní ľudia, ktorí sú úspešní a hodnotní, sú tí, ktorí sú na samom vrchole, je chorý.
  24. Prijmite mantru: „Som ochotný túto zmenu vidieť.“ Ochota vidieť niečo inak je prvým krokom, ku ktorému sa väčšina ľudí nedostane. Buďte ochotní byť iní. Buďte ochotní rásť.
  25. Majte na pamäti, komu sa chcete otvoriť. Predpokladajme, že to, čo hovoríte jednej osobe, je to, čo ste povedali svetu.
  26. Urobte si viac času pre ľudí. Zavolajte sestre zakaždým, keď idete nakupovať. Povedzte Vašej mame, že ju máte radi viac, ako si myslíte, že je potrebné. Nie si taký osamelí, ako si myslíte.
  27. Keď sa objaví nepríjemný pocit, pomenujte ho, prevezmite zaň zodpovednosť a potom proti nemu podniknite kroky.
  28. Prečítajte si príbehy ľudí, ktorí sa nachádzali v podobných situáciách, v ktorých sa nachádzate Vy, a študujte, ako našli cestu von.
  29. Prestaňte myslieť na randenie ako na hru, ktorú vyhráte iba vtedy, keď ste najlepší, najkrajší a najchytrejší. Začnite o tom premýšľať ako o najlepšom priateľstve, ktoré získate, keď ste celým a najlepším ja.
  30. Vytvorte si profesionálnu webovú stránku alebo portfólio online.
  31. Zistite spôsob, ako speňažiť Vaše obľúbené koníčky.
  32. Napíšte zoznam obáv. Zakaždým, keď Vás niečo trápi, napíšte si to, namiesto toho, aby ste tomu prepadli. Pomôže Vám to na chvíľu sa toho zbaviť a na konci dňa alebo týždňa si tento zoznam pozrite, aby ste zistili, či na ňom nie je niečo, čomu by ste mali venovať pozornosť.
  33. Napíšte zoznam želaní. Zakaždým, keď máte potrebu utrácať peniaze, rezervovať si výlet, alebo si kúpiť niečo z Amazonu, môžete si to pridať do zoznamu želaní. Na konci týždňa alebo mesiaca si z neho vyberte pár vecí. To Vám ušetrí veľa peňazí a pomôže vybudovať oneskorené uspokojenie.
  34. Vyberte si niekoľko zdravých a lacných potravín a naučte sa, ako ich dobre pripraviť.
  35. Choďte z cesty a pomôžte niekomu inému. Dobrovoľník, protestant alebo obhajca dobrých životných podmienok inej osoby. Pomôže to vybudovať si zmysel pre dôveru.
  36. Majte plán, keď sa cítite ohromení svojimi emóciami. Mohla by to byť prechádzka, cesta autom, krátke zdriemnutie alebo telefonát s kamarátom. Namiesto potápania sa do problému a pocitu bezmocnosti sa vráťte do Vášho zoznamu.
  37. Naučte sa neoceniteľné umenie – vedieť, kedy máte držať ústa zavreté. Keď niekto povie niečo s úmyslom priťažiť Vám, neodpovedanie z Vás neurobí komplica ale toho silnejšieho.
  38. Pracujte na tom, že budete trochu pokornejší. Namiesto toho, aby ste sa sami presvedčili, že ste najkrajší, najmúdrejší a najlepší,  zmeňte spôsob akým sa zo sebou rozprávate, aby ste si pripomenuli, že ste hodní, skúsení a schopní.
  39. Vytvorte si energetický graf Vášho dňa. Namiesto toho, aby ste sa snažili spravovať hodiny, spravujte energiu. Rozhodnite sa, čo robiť, keď jej budete mať najviac, a rozhodnite sa, ako zareagovať, keď  jej máte veľmi málo.
  40. Prestaňte sa angažovať v argumentoch (online aj osobne), v ktorých druhá strana chce mať pravdu, nie nájsť porozumenie.
  41. Prestaňte sa zaoberať argumentmi vo svojej hlave, najmä ak je situácia  už napravená alebo ak k tomu došlo veľmi dávno.
  42. Vyskúšajte nové jedlo, iný druh filmov alebo si zamiešajte do zoznamu obľúbených skladieb žánre, ktoré bežne nepočúvate

43. Prestaňte očakávať, že život bude vždy dobrý. Namiesto toho, aby ste sa neustále snažili manicky biť šťastní, skúste uznať, že budete mať zlé dni, keď sa stanú ťažké veci, zažijete smútok, keď dôjde k strate, a zmiešané pocity, keď si nebudete istí. Nie je to preto, že by ste boli zlomení, je to preto, že fungujete tak, ako by ste mali.

zdroj:elitecouple