Niektorí vodiči Taxify posielajú smsky ženám, ktoré viezli a volajú ich von. Ide o obťažovanie hovoria ženy

Aplikácia Taxify slúži na objednanie si odvozu alebo dovozu, ktorý nezabezpečujú profesionálni taxikári, ale ľudia s overeným automobilom za splnenia určitých podmienok. Reportérka Zuzana Kovačič Hanzelová upozornila na problém spojený s danou aplikáciou.

Muži, ktorí si cez aplikáciu privyrábajú, zneužívajú čísla sympatických klientok, ktoré sa im zapáčia a cez sms-ky ich obťažujú. Zmluvné podmienky aplikácie však nakladanie s číslom zákazníka na iný účel ako na samotnú prepravu, zakazujú. Niektorí tento zákaz zrejme len “berú na vedomie” a žene neodolajú napísať či zavolať. Podobnú skúsenosť má aj samotná reportérka, ktorá problém medializovala.

Podelila sa aj o screenshoty správ žien, ktoré aplikáciu využili a boli oslovené jej šoférmi.

Ženy zväčša nevedeli, kto je odosielateľom, pokiaľ sa ten nepodpíše. Rôzne návrhy však bývajú absolútne odignorované alebo ich ženy vybavia jasne a stručne. Viaceré potvrdili, že uvedený problém je bežnou praxou.

Problémom sa bude zaoberať Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, nakoľko poskytnuté číslo zákazníka nemôže byť použité na súkromné účely.K neželanej medializácií sa vyjadrila aj dotknutá spoločnosť:

„Taxify považuje toto správanie za neakceptovateľné zneužitie súkromia a porušenie zmluvných podmienok. Podporujeme každého, kto sa cíti, že je jeho súkromie bolo dotknuté, aby situáciu okamžite nahlásil na oddelenie zákazníckej podpory Taxify.”

O tom, že takéto praktiky však ženy nenahlasovali svedčí aj fakt, že Taxify eviduje na 100 000 jázd iba jedno takéto hlásenie.

Spoločnosť dodala, že: „Telefónne čísla sú v súčasnosti viditeľné po dobu 24 hodín od ukončenia jazdy a pomáhajú cestujúcim a vodičom nájsť sa navzájom a prípadne pomôcť v prípade zabudnutej veci vo vozidle. Aktuálne však zvažujeme zavedenie maskovania telefónnych čísel.

 

Zhruba pred týždňom mi zazvolnil mobil. Bolo to číslo, ktoré som nemala uložené, zdvihla som a na druhej strane bol pán,…

Uverejnil používateľ Zuzana Kovacic Hanzelova Nedeľa 10. februára 2019

Zhruba pred týždňom mi zazvolnil mobil. Bolo to číslo, ktoré som nemala uložené, zdvihla som a na druhej strane bol pán, ktorý mi chcel povedať o nejakej téme. Vyletelo z neho, že má moje číslo, pretože ma viezol už dávnejšie cez appku Taxify. Prišlo mi to veľmi zvláštne a pri niektorej z ďalších jázd som sa na to pýtala iného šoféra. 

Ten mi prezradil, že každý vodič vidí číslo zákazníka, a že sa mu hlavne mladé ženy už viackrát sťažovali, že im taxikári vyvolávajú, smskujú, a chcú ísť s nimi na drink. Zvláštne, Uber to mal v minulosti tak, že zákazníkom volali šoféri cez jednotné uber číslo, moje údaje nevideli a ani ja ich.

Nedalo mi to, a na mojom Instagrame som sa na to spýtala. Dostala sa mi šokujúca odozva za pomerne krátky čas. Ženy mi písali svoje skúsenosti a posielali mi aj smsky od taxikárov. Všetky mali rovnaký príbeh – slušne smalltalkovali so šoférom, ešte v ten deň im napísal. Nižšie môžete vidiet SMSky, som si istá, že prídu ešte ďalšie.

 

Pozrela som sa teda na pravidlá Taxify. To poskytuje svoje služby v mnohých krajinách, vrátane Francúzska, Rakúska, Poľska, Česka, Británie, Kanady, či Austrálie. Firma priznáva, že v niektorých krajinách číslo vodičom nedávajú, v niektorých áno. Na základe akého kľúča sa človek nedozvie.

Svoje číslo dávam veľmi málo ľuďom. Už som mala v minulosti problém, že mi volával pravidelne pán, ktorý na mna vulgárne kričal v telefóne, tvrdil, že som zaplatená Sorosom, a že jedného dňa pôjdem visieť. Menil si dokonca čísla, tak, že keď som ho aj zablokovala, zavolal mi z iného.

Na Slovensku bohužiaľ debata o me too ani nezačala, ani neskončila. Zúžila sa len na hlúpe poznámky, zväčša staršej generácie, že ženy sú hysterky a oni chcú byť len galantní a nie je nič zlé na tom podržať žene dvere. 

Tu máte teda príklad firmy, ktorá nedokáže ochrániť údaje svojich zákazníčok a desiatky z nich mi hlásia obťažovanie len preto, že sa vodičovi zapáčili. Vystavujú dievčatá a ženy riziku, že ich budú obťažovať, stalkovať a vypisovať im. Keďže to zisťujem len pár hodín a mám tieto príbehy, predpokladám, že rozsah tohto problému bude oveľa väčší.

Za mňa je to príbeh, ktorý sa končí tým, že si dnešným dňom appku Taxify odinštalovávam a nebudem ju používať.

Zdroj: refresher.sk , Facebook/Zuzana Kovacic Hanzelova